Financiële bescherming.
Als nabestaande kan het gebeuren dat er zo veel op u afkomt dat het wenselijk is voor langere tijd de administratie en financieel beheer aan een professioneel buro over te dragen.
Het is namelijk niet altijd verstandig dit door de kinderen of andere familie te laten uitvoeren.
Door het uitbesteden van het financieel beheer kan de familie zich beter richten op de persoonlijke relatie met de nabestaande.
Budgetbeheer
en Beschermingsbewind
Wat is Beschermingsbewind?
Beschermingsbewind wordt door de kantonrechter uitgesproken. De kantonrechter benoemd daarbij een beschermingsbewindvoerder.
Geld en goederen worden vervolgens onder beheer gesteld van de beschermingsbewindvoerder.
De persoon waar het beschermingsbewind voor is uitgesproken, mag dan niet meer zelfstandig beslissen over zijn of haar geldzaken.
Het aanvragen van beschermingsbewind kan worden gedaan door de rechthebbende zelf, de echtgenoot of geregistreerd partner, bloedverwanten (in de rechte lijn of in de zijlijn tot de vierde graad) of door de gemeente. Beschermingsbewind kan ook worden aangevraagd door een voogd, een curator, een mentor of het openbaar ministerie.
Om recht te hebben op deze wettelijke beschermingsmaatregel dient er sprake te zijn van lichamelijke of geestelijke redenen of er dienst sprake te zijn van problematische schulden.
Onze bewindvoerders verzorgen voor u de volledige aanvraag.
Wat is BudgetBeheer?
Budgetbeheer is praktisch gezien hetzelfde als Beschermingsbewind. De Budgetbeheerder voert het beheer over de geldzaken van de client.
Echter vindt Budgetbeheer plaats zonder tussenkomst van de kantonrechter. Er vindt dus ook geen toezicht plaats door de kantonrechter.
Bij Beschermingsbewind is de bewindvoerder wettelijk vertegenwoordiger, bij Budgetbeheer is dat niet zo.
...altijd inzicht
in mijn dossier...
"Door het uitbesteden van mijn administratie praten mijn zoon en ik niet meer alleen over geldzaken".
Vertrouwen en kwaliteit.
De Beschermingsbewindvoerders en Budgetbeheerders binnen het platform van Nazorgdesk zijn uiteraard ervaren professionals en benoembaar door de rechtbank.
U krijgt volledig digitaal inzicht in uw eigen dossier. Zo kunt u bijvoorbeeld 24/7 uw bankrekeningen inzien. Desgewenst kijkt familie mee.
Nazorgdesk
Postbus 438
4460AV Goes
Tel: 0113-854944
Info@nazorgdesk.nl
Bereikbaarheid:
Maandag t/m Vrijdag 9:00-17:00 uur
Privacy verklaring
Kamer van koophandel: 88221628
IBAN:NL19RABO0319861481
Onze missie:
Nazorgdesk helpt bij het afhandelen van administratieve zaken na overlijden, zodat de nabestaande meer ruimte krijgt voor rouwverwerking.
Copyright 2022 © Alle rechten voorbehouden